Piirin vuosikokous 26.2.2022

3.3.2022

STM:n Karjalan piirin vuosikokous pidettiin Kuusankoskella Kymen Paviljongissa 26.2.2022. Korona-ajasta huolimatta paikalle saapui runsaslukuinen osallistujajoukko. Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Petri Railo ja sihteeriksi Leena Huusman.

Musiikkiliiton tervehdyksen kokousväelle toi liiton varapuheenjohtaja Risto Lahti. Risto tiedotti mm. Pohjoismaisen työväen musiikkiliiton NASOM:in musiikkifestivaaleista, jotka järjestetään vuonna 2022 Helsingissä 9.-12.6. Festivaaleille tulijoilta pyydetään sitovia ilmoittautumisia 15.3. mennessä. Lisätietoja tapahtumasta löytyy sivuilta www.nasom.info

Samalla saatiin myös tietoa TSL:n kurssituen muutoksista. Muutoksista järjestetään etäkoulutuksia zoom-sovelluksella ti 22.3. klo 17.30, pe 25.3. klo 14 ja ke 30.3. klo 8.30. Koulutusten sisältö on keskenään sama. Koulutuksen kesto on n. 1,5 h.

Koulutuksissa keskitytään vuoden 2022 muuttuneisiin käytäntöihin, mm. profiilitietolomakkeen käyttöön ja tositetarkastuksiin sekä perehdytään talousraportoinnissa huomioon otettaviin asioihin viime vuoden koulutuksia tarkemmin.

Koulutukseen osallistumista suositellaan kaikille TSL-tuen raportoinnista vastaaville jäsenryhmien ja piirijärjestöjen edustajille. Koulutukseen ilmoittaudutaan 15.3. mennessä sähköisellä lomakkeella.

Tulevista tapahtumista tiedotettiin mm. seuraavasti: Aitoon musiikkikurssit järjestetään jälleen koronatilanteen niin salliessa 28.6.–5.7.2022 Aitoossa, Pälkäneellä. Ohjelmassa on puhallinleiri, kapellimestarien perus- ja mestarikurssit ja kuoronjohtokurssi (28.6. –3.7.). Lisäksi ohjelmassa on kuorolaulajille suunnattu äänen- ja kehonhuollon kurssi 1.–3.7.2022.
Kurssien tiedotusta voi seurata Aitoon musiikkikurssien internetsivuilla

Puhallinorkesterien SM-kilpailut järjestetään 7.–8.5.2022 Tampereella Tampere-talossa. Lisätietoa on saatavilla kilpailujen omilla nettisivuilla.

Lopuksi todettiin, että Sävel-lehti ilmestyy vuoden 2022 alusta lähtien toistaiseksi vain sähköisenä versiona. Lehdet ovat luettavissa liiton nettisivuilla.

Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat ja valittiin piiritoimikunnan varsinaiset ja varajäsenet sekä piirin puheenjohtaja. Puheenjohtajana jatkaa Taina Haapasalo. Toimikunnan jäsenet varajäsenineen sekä muut toimihenkilöt yhteistietoineen on päivitetty tämän sivuston Yhteystiedot-osioon.

Lopuksi muistin virkistämiseksi - Arvo S. Vehviläisen musiikkirahastolla on auki jatkuva haku kaikille piirin jäsenille ja perusjärjestöille. Hakulomakkeet ohjeineen löytyvät tämän sivuston Lomakkeet-osiosta.

Suomen Työväen Musiikkiliiton tervehdyksen kokoukselle toi liiton varapuheenjohtaja Risto Lahti. Kuvassa on mukana myös vuosikokouksen puheenjohtaja Petri Railo ja sihteeri Leena Huusman.
Suomen Työväen Musiikkiliiton tervehdyksen kokoukselle toi liiton varapuheenjohtaja Risto Lahti. Istumassa vuosikokouksen puheenjohtaja Petri Railo ja sihteeri Leena Huusman.
STM:n Karjalan piiri kokoontui vuosikokoukseen Kuusankoskella 26.2.2022. Kuvassa kokouksen osallistujia.
STM:n Karjalan piiri kokoontui vuosikokoukseen Kuusankoskella 26.2.2022.