Piirin vuosikokous 25.2.2023

26.4.2023

STM Karjalan Piirijärjestö ry piti sääntömääräisen vuosikokouksensa 25.2.2023 Kuusankoskella Kymen Paviljongissa.

Piiri viettää kuluvana vuonna 100. toimintavuottaan vireissä merkeissä. Perusjärjestöillä on ohjelmistossa lukuisia konsertteja, piirillä on oma ansiomerkki ja jo perinteeksi muodostunut piirin kuoroleiri pidetään 26.–27.8. Kotkan Ristiniemen kurssikeskuksessa. Vilkkaan toiminnan takia piirin juhlavuotta päätettiinkin viettää konsertin merkeissä vasta keväällä 2024.

Suomen Työväen Musiikkiliiton tervehdyksen kokoukseen toi hallituksen jäsen Petri Railo. Petri kertoi mm., että STM on julkaissut uusia helppoja kansanlaulusovituksia kolmiääniselle sekakuorolle (SAB) ja myös puhallinorkestereille on tulossa uusia nuottijulkaisuja. Samalla muistutettiin, että kopiostosta voi nyt hankkia vuosikohtaisen luvan, mikäli kuoron tai orkesterin omistamista tai vuokraamista nuoteista on tarpeen tehdä harjoituskopioita. Lisäksi kuultiin tapahtumaterveisiä mm. Aitoon musiikkikursseista (27.6.–4.7.) ja veteraanien kulttuurikatselmuksesta (18.–19.11. Jyväskylä).

Vuosikokouksessa tehtiin myös seuraavat sääntömääräiset henkilövalinnat:

Puheenjohtaja: Taina Haapasalo, Lappeenranta

Varsinaiset jäsenet: Leena Huusman, Imatra, Kari Lehto, Kotka, Soini Hellberg, Kotka, Jari Excell, Ruotsinpyhtää, Marja Liimatainen, Lahti, Tarja Hynninen, Imatra

Varajäsenet: Seppo Hynninen, Imatra, Erkki Karkkonen, Lahti, Tarja Hyvönen, Lahti ja Terho Halme, Kotka

Toiminnantarkastajat: Eino Flinkman ja Seppo Ohlsbom, Kotka ja varalle Timo Noroviita ja Aimo Hotanen Ruotsinpyhtää

Arvo S. Vehviläisen musiikkirahaston hoitokunnan jäsenenä jatkaa Leena Huusman.

Vuosikokouksen puheenjohtajan toimi Petri Railo ja sihteerinä Leena Huusman.